Alla inlägg under februari 2008

Av Hanna Ståhl - 28 februari 2008 20:04

hej nisse.


åh. dessa tekniska prylar. ibland blir man ju faktiskt tröt på all skit.

nu krånglar datorn nere, vilket resulterar i att adina ockuperar datorn i mitt rum. icke dagens höjdpunkt.


dagens höjdpunkt var istället när jag satt och glodde på one tree hill i eftermiddags. 5 minuter kvar ungefär, jag slötittar lite. plötsligt spelas ett intro på en låt som jag SÅÅÅ väl känner igen men kan inte sätta fingret på vilken låt det är. jag nynnar med i introt. sen hör jag jason wades röst och jag inser att DET ÄR EN LIFEHOUSE-LÅT *andnöd*. här har man suttit och längtat i fem säsonger att det ska spelas en lifehouse-låt i något avsnitt, men det händer aldrig - förrän nu. happyface :D 


just därför blir dagens låt: lifehouse - broken.


nu ska jag gå och fixa band för att spela in antingen criminal minds eller private practice. har inte bestämt vad jag ska se först...


see ya later, krokodil. 

Av Hanna Ståhl - 28 februari 2008 11:31

gomorron, gomooorron, hör fåglar sjunga glatt

gomorron, gomorron, i köööööör.


xD axel ringde nyss.

axel: - heeej. det är axeeel

jag: - tjenare!

a: får ja kooomma till deeej?

j: haha, ja det får du om du vill

a: okeej, men det kanske tar ett tag för mamma är i stockholm och köper kaamera åt simon och elis..

j: aha.. när åkte hon då?

a: ... ganska längesen

j: var det idag?

a: aaa

j: då kanske det kommer ta ett tag, ja, för det tar rätt lång tid att åka till stockholm ;) är du säker på att du skulle dit bara för att köpa kamera?

a: aha.. men det kaaaanske var bollnäs å, det som går snabbast var det tror ja..


 XDDD så klockren. han är cool, den ungen.


nu måste jag göra födelsedagskort som mamma ska skicka, sen ska jag nog gå upp och kolla på one tree hill :D HEHEHE.


jag återkommer!

hejsvej for now

Av Hanna Ståhl - 28 februari 2008 01:03

hej hej, hemskt mycket hej!


jag kom just hem från kyrkan. vi bakade lite scones, såg på tv och knäppte lite busiga kort. höhö. :) 


detta har varit en hyfsad dag, faktiskt. vaknade rätt tidigt, åkte till bollnäs, handlade massa stuff, kom hem, scrappade två (!) layouter, gjorde varm choklad med grädde och marsmallows (iofs kokade mjölken över så mamma fick rycka in, men sånt får man ta ;)), sett på lost, börjat se på heroes på tv400 (så var det PRECIS det avsnittet där jag slutade kolla, så nu kan jag börja komma ikapp inför säsong 2!!!111ett) och åkte jag till kyrkan, då :)


nu ska jag se klart på robins på 1:an, sen ska jag se grey's anatomy som jag spelade in.. one tree hill får jag ta imorgon. det blir för sent annars :/ så kommer säkert axel, 6 år, ringa på förmiddagen så jag kan inte sova allt för länge X) han skrev till mig på msn, den gullungen.


axel säger:

hej

hannah steel säger:

hej :)

axel säger:

vad jör du?

hannah steel säger:

jag gjorde nyss en scrapp-sida om dig :) vad gör du då?

axel säger:

inget särsilt

hannah steel säger: 

okej ;)

axel säger:

var den fin

hannah steel:

jorå, du får väl komma hit någon dag och kolla lite :)

axel säger:

hemst jerna

hannah steel säger:

:D

axel säger:

får ja komma imoron?

hannah steel säger:

haha, ja det får du väl om du vill :)

axel säger:

då ringer ja imoron

hannah steel säger:

gör så ;)


:') han är så härligt lillgammal, den där grabben. jag gillar speciellt det där "hemst jerna". äkta axel. :')


men nu ska jag gå innan jag döden dör.


dagens låt: chris daughtry - over you :'D

Av Hanna Ståhl - 27 februari 2008 09:05

morsning korsning!


stackars jag var tvungen att gå upp 8 idag .__. för vi ska till bollnäs. mamma tvingade upp oss då :/ hrmpf. så strax sticker vi. men jag vill hinna ladda mp3:n med musik först. vi får la se om jag hinner.


jag återkommer!

kram

Av Hanna Ståhl - 26 februari 2008 19:55

hejsan hoppsan, lillebror.


nu har jag tokbakat hela dagen. checka det vackra resultatet. HEH.

den var faktiskt god också. jag som brukar hata sockerkakstårtor. men nej, denna var finemang. jag är duktig.


imorgon ska familjen till bollnäs och handla lite, så jag måste duscha ikväll. :( jag orkar inte. jag är för lat. jag som tänkte gå och vara vidrig hela lovet, men icke. nu måste jag gå runt och vara..... FRÄSH! :p


om en timme är det systrar i jeans på trean. jag inbillar mig att den är bra, men jag vet inte. är den det? jag har ingen aning, har inte sett den innan. jag får väl se efter om det är nå å hänga i julgranen.


btw, så hittade jag länken till han jag tyckte var så bra på american idol.

kick back & relaxa till dagens låt:

Av Hanna Ståhl - 26 februari 2008 11:57

hola amigos.


åh. det var så drygt i morse. vaknade INNAN ÅTTA. på ett LOV. sinnessjukt. jag somnade runt 00.30-01.00 och ändå vaknade jag så tidigt :/ inte kunde jag somna om heller, så jag fick gå upp .___. fast skönt att vara ensam hemma.


nu har jag suttit och ätit världens dunderfrukost (för att vara mig är det dunderfrukost, iaf). lite försenad, men ändå. jag åt typ 82 rostade mackor med hallonsylt och ost på. SMARRESMASKENS. sen drack jag te till det. jag kände mig så duktig. HEHE.


just det, idag fyller pappa år. måste göra nå kort eller nå. men han kommer inte hem förrän 15.30 så det är lugnt. hm. kanske kan baka nåt också när jag ändå är igång. en tårta kanske. hm. tål att tänkas på.


jag återkommer troligen.

hejsvej för stunden! 

Av Hanna Ståhl - 25 februari 2008 23:10

hej igen!


fy vilken seg dag :/ har typ inte gjort nånting.

dock fick jag reda på att jon mclaughlin var med på oscarsgalan igår och sjöng "so close" från "förtrollad", så jag var tvungen att spola dit och kolla lite :) det märktes på rösten att han var nervös, han darrade skitmycket i början. naw :) men det var jättesött. men PALLA USA när SÄMSTA LÅTEN av alla vinner oscar för bästa låt (eller vad det nu var för pris). x____x TRE låtar från förtrollad, en från nå himla "once" som jag aldrig hört talas om och en från nå gospelfilm tror jag (som iofs verkade vara bra), så vinner ONCE. jag dör. "so close" skulle vunnit. den är bäst <3 ah.


nu har jag suttit och kollat på csi:ny. :) det är bra. sen i pauserna och så, kollade jag på american idol. så mot slutet var den en alldeles bra som sjöng :D han hade typ haft stämbandsförlamning eller nå och kunde knappt prata, sen gick han igenom en farlig operation och nu kan an sjunga igen. 16 år var han bara också. så sjöng han en SÅ bra låt. john mayer - waiting on the world to change. det är grejer det. problemet är att jag inte vet vad personen i fårga hette, så jag kan inte youtube:a fram något klipp :( crap.


så har jag sett på nå program på 5:an där man lurar pedofiler att komma till ett hus, sen blir dom tagna av polisen. man blir ju mörkrädd :/ det var t.ex en familjefar som fick fängelse (tror jag iaf). vidrigt var ordet.


nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra. det är ju scrubs, men det är ett avsnitt som redan gått tiotusen gånger så jag vet inte om jag orkar se det en gång till :/


här kommer dagens låt iaf. ;)



Av Hanna Ståhl - 25 februari 2008 15:48

hallihallå i stugan.


idag är första dagen på lovet :) så vidrigt skönt så jag vet inte vad. dock vet jag inte riktigt vad jag ska göra idag... jag tänkte be mamma köpa svart presentpapper på ica om det finns, så jag kan göra min fejk-fondvägg, men jag vet int. inge sugen på att baka är jag heller.. och jag känner inte för att se varken på nån film, serie eller på oscarsgalan som jag spelade in inatt. vad gör man då? .___.


nu är jag hungrig också. livet är hårt.

jag återkommer.


tjingeling!

Ovido - Quiz & Flashcards